FRÅGOR OCH SVAR

Kan jag beställa en produkt med mitt eget broderi?

Absolut! Vi erbjuder specialbroderade produkter. Om du har en specifik design i åtanke, skicka bara din idé till oss så hjälper vi dig att skapa ditt personliga smycke. Du kan hitta mer information om hur du beställer din specialdesignade produkt på vår sida ”STUDIO”.

Vad är leveranstiden för min beställning?

Varje produkt du beställer från oss broderas av oss i vår svenska studio. På grund av detta beror leveranstiderna på antalet beställningar vi har mottagit. Vårt mål är att leverera din produkt inom 10 arbetsdagar inom Sverige och inom 20 arbetsdagar för internationella beställningar.

Alla våra broderier görs lokalt i Uppsala.

Kan jag returnera eller byta mina kläder?

Personligt broderi

Produkter med personlig broderi (som namn, datum eller specialdesignade mönster) är unikt tillverkade för dig och är därför inte berättigade till avbokning, retur eller byte enligt distansförsäljningslagen. Se till att dubbelkolla stavning och uppgifter innan du slutför din beställning.

Andra produkter

För produkter som inte är personliga erbjuder vi 30 dagars ångerrätt från den dag du mottagit din vara. Produkten måste vara oanvänd och i originalskick med hängetiketter på.


RETURER

Nedan kan du läsa om våra regler för returer och byten.

Returpolicy

Personliga broderiprodukter

Produkter med personlig brodering (såsom namn, datum eller egna designer) tillverkas unikt för dig och omfattas därför inte av ångerrätt, retur eller byte enligt distansavtalslagen. Kontrollera noggrant stavning och detaljer innan du slutför din beställning.

För personliga eller specialtillverkade produkter ansvarar kunden fullt ut för att tillhandahålla korrekt och korrekt information (inklusive stavning, namn, datum och designdetaljer). När en beställning har lagts kan den inte ändras eller återbetalas på grund av stavfel eller felaktiga uppgifter från kunden. Kontrollera alltid all text noggrant innan du bekräftar din beställning.

Övriga produkter

För icke-personliga produkter erbjuder vi 30 dagars ångerrätt från det att du mottagit din vara. Produkten måste vara oanvänd och i originalskick med eventuella etiketter kvar.

Kostnad för retur

Kunden ansvarar för returfrakten. Vi rekommenderar att använda en spårbar fraktmetod, eftersom vi inte kan ta ansvar för borttappade eller försenade returer. Returer hanteras när varan mottagits i sitt ursprungliga skick.

Vi har en 30-dagars returpolicy, vilket innebär att du har 30 dagar från mottagandet av varan att begära retur. För att vara berättigad till retur måste varan vara i samma skick som när du mottog den, oanvänd, med etiketter kvar och i originalförpackning. Du behöver även kvitto eller köpbevis. För att starta en retur kan du kontakta oss på team@jonida.se.

Om din retur godkänns skickar vi en returetikett samt instruktioner om hur och var paketet ska skickas. Varor som skickas tillbaka utan att först ha begärt retur kommer inte att accepteras. Du kan alltid kontakta oss vid frågor om returer på team@jonida.se.

Skador och problem

Kontrollera din beställning vid mottagandet och kontakta oss omedelbart om varan är defekt, skadad eller felaktig, så att vi kan utvärdera problemet och åtgärda det.

Undantag / icke-returbara varor

Vissa typer av varor kan inte returneras, såsom specialbeställningar, personliga produkter och hygien-/skönhetsprodukter. Kontakta oss vid frågor om din specifika vara. Vi kan tyvärr inte ta emot returer på rea-varor eller presentkort.

Byten

Det snabbaste sättet att få det du vill ha är att returnera varan du har, och när returen godkänts göra ett separat köp av den nya varan.

EU:s 14 dagars ångerrätt

Oavsett ovanstående, om varan skickas inom Europeiska unionen har du rätt att avbeställa eller returnera din beställning inom 14 dagar, av vilken anledning som helst och utan motivering. Som ovan måste varan vara i samma skick som när du mottog den, oanvänd, med etiketter kvar och i originalförpackning. Du behöver även kvitto eller köpbevis.

Återbetalningar

Vi meddelar dig när vi mottagit och granskat din retur och informerar om återbetalningen godkänns eller inte. Om den godkänns återbetalas beloppet automatiskt till din ursprungliga betalningsmetod inom 10 arbetsdagar. Observera att det kan ta tid för din bank eller kortföretag att bearbeta återbetalningen. Om mer än 15 arbetsdagar har passerat sedan returen godkändes, kontakta oss på team@jonida.se.

Defekterade varor

Felaktig vara eller reklamation

Om något är fel – till exempel ett felaktigt broderi, en skadad vara eller något annat produktionsfel – vänligen kontakta oss så snart som möjligt, helst med foton, så tar vi hand om resten!

Vänligen kontakta oss på team@jonida.se för returer.

Kontakta oss

team@jonida.se

BRODERAT I SVERIGE